bajetstudious

Wednesday, May 23, 2012

Hijrah

assalamualaikum.

Alhamdulillah sudah semakin ramai artis yang bertudung  sekarang.Seriusly,they are so beautiful wearing hijab.subhanallah.

Hijrah tu tak semestinya dengan wearing hijab je,tapi hijrah daripada semua aspek.Hijrah ke arah better person/muslim/muslimah.

Alhamdulillah bukan sahaja artis wanita malahan artis lelaki juga ada yang telah berhijrah.Awesome ! Amazing ! Thank you Allah.

Reflek diri kita ya.Jangan kita menghina or mencaci or mengumpat seseorang yang tak pakai tudung/tak menutup aurat.May be dia lebih baik daripada kita.(Ya tidak dinafikan bertudung itu lebih baik)

One more thing,kalau kita nak menegur seseorang tu gunakan cara yang baik ya.Budi bahasa budaya kita.

"Dia tak pakai tudung,tak tutup aurat,pakai baju seksi,konfem masuk neraka !"..Siapa kita untuk berkata begitu.Kita bukan tuhan yang menentukan syurga neraka.Kita hanya lah hamba Allah.Kita juga tak lepas daripada melakukan kesilapan.

"Setiap anak adam pasti melakukan kesilapan,dan yang paling baik antara mereka adalah yang bertaubat"(riwayat al-tarmizi)
Hijarah.Now or never. Not try and error but try and learn 

Ya Allah ,tuhan yang membolak-balikkan hati,teguhkanlah hati-hati kami kepada agama-Mu dan tunjukkan kami kepada jalan ketaatan.
 * May Allah Bless us..Reflek diri kita
 

No comments:

Post a Comment